Alphabet City Topography (A.C.T.) / Topografija abecednega mesta

30. August 2005
15.00
22. September 2005
19.00 – 21.59
23. September 2005
19.00 – 21.59

Alphabet City Topography (A.C.T.) / Topografija abecednega mesta

Društvo Mesto žensk (Ljubljana) in
post theater
(new york / berlin)

Alphabet City topography (A.C.T.) / Topografija abecednega mesta 

'Site-specific'
umetniški dogodek na Metelkovi

Ob
dvanajsti obletnici AKC Metelkova mesto se bo na dvanajstih prizoriščih
Metelkove odvijala multimedijska intervencija, ki bo raziskala preteklost in
prihodnost te posebne kulturne četrti. Kompleks Metelkove je ogrožen zaradi
različnih javnih interesov, protislovnega urbanega načrtovanja in konfliktnih
vizij upravljavcev in uporabnikov.

Gledalce
bomo popeljali na 12 prizorišč po Metelkovi (severni in južni del), dogodki si bodo sledili v zaporedju, gledalci bodo romali od enega do drugega
prizorišča, celotni dogodek bo trajal do 90 minut.

Zbirna
točka bo na dvorišču pred stavbo Metelkova 6 (nasproti mladinskega hotela
Celica).  

Struktura
projekta: 
Projekt
bo tristopenjski: uvodna predavanja, uvodna delavnica in oblikovanje prizora
skozi skupinsko delo.

 

PROGRAM

 Uvodna predavanja, odprta za javnost,
bodo potekala na treh različnih lokacijah:

Torek, 30. 8. ob 17.00 - AKC Metelkova Mesto, klub Gromka

Environmental Theater (Okoljsko
gledališče) - Max Schumacherpost theater

»Ves svet je oder« je eden najpogosteje
uporabljenih Shakespearovih citatov – toda kako deluje v dobesednem pomenu?
Kako opredeljujemo prostore performansa in kako prostori opredeljujejo
performanse? Kako prenesti prostor v besedilo?

Pregled teorij Richarda Schechnerja, Allana Kaprowa
in nekaterih drugih ter ogled odlomkov iz filmov bodo pripomogli k refleksiji
pomena prostora v performansu in dramaturgiji pripovedi.

 

Sreda, 31. 8. ob 17.00 - Slovenski etnografski
muzej

(predavalnica)

Spatial Tactics (Prostorske
strategije) - Matthias Böttger, post
theater + raumtaktik

Kaj je prostorska strategija? Je za spremembo
prostora potrebna gradnja? Kako je sodobni prostor sestavljen in kakšna bi
lahko bila vloga arhitekta prihodnosti?

Matthias Böttger govori o možnostih spremembe
življenjskega prostora. Kot član post theatra se ukvarja s prostorskim
performansom in s prostori, namenjenimi performansom. Njegova skupina
»raumtaktik« razvija strategije spreminjanja prostora brez neposrednih posegov
vanj. Prostorske strategije ponujajo nove možnosti in odpirajo nove
prostranosti svobode ...

Pripoveduje o igri kot orodju razvoja, o urbanih
kuratorjih, prikritem oblikovanju, oženju mest, o novih »slepih« pegah na naših
skupnih kartah sveta in kulture, ki predstavljajo ključni dejavnik produkcije
informacijske družbe.


Četrtek, 1. 9. ob 17.00 - Stara
elektrarna (preddverje)

Haptic
Media and Multimedia Performance
(Haptični
mediji in multimedijski performans) - Hiroko Tanahashi, post theater

Kaj je multimedijski performans? Je uporaba videa potrebna? Ali
potrebujemo senzorsko tehnologijo pri interakciji z zvokom in videom?

Osrednja članica post theatra, Hiroko Tanahashi, že šest let raziskuje odnos med vizualnimi mediji
in performansi v živo. Njen cilj je celostna oziroma haptična uporaba medijev,
vključenih v performans, kajti na ta način je odnos med performerjem,
občinstvom, medijem in okoljem, predvsem pa njegovo pripovedjo, najbolj skrbno
raziskan. Na predavanju bo izpostavila različne haptične pristope v
multimedijskem performansu na primeru lastnega ustvarjanja.

 

Petek, 2. 9. ob 17.00 - Slovenski etnografski muzej
(predavalnica)

O
zgodovini Metelkove - 
Miha
Zadnikar
,
ACT Metelkova Mesto 

AKC Metelkova
mesto je prvovrsten urbani projekt mednarodnega značaja. Ob 12-letnici bo Miha
Zadnikar spregovoril o izbranih temah iz njegove zgodovine, sedanjosti, viziji
in temeljnih problemih: tako kulturnih kakor tudi socialnih in političnih. Ker
je urbano središče ta hip pod hudim pritiskom državne politike in inšpekcijskih
služb, bo težišče predavanja prav na problematiki izrinjanja tovrstnih
"centrov iz samega centra". Ker je AKC Metelkova mesto ključnega
pomena za sam položaj centra Ljubljane, bo govor tudi o novodobni urbani
politiki, ki z nasilnimi gestami tako rekoč ukinja samo sebe. Za povrh se bomo
sprehodili tudi med nekaterimi posebnostmi AKC, ki jim v svetu ni para in jih
kot takšne velja ohraniti. Mar za vsako ceno?

 

12. in 13. september 2005 med 21.00 in 24.00 uro - Metelkova, 12 različnih prizorišč

 O umetniškem dogodku:

post theater (new  york / berlin) bo 12 umetnikov in skupin s
področja medijskih umetnosti in 12 performerjev vodil in usmerjal skozi
ustvarjalni proces, ki bo črpal material iz prostora in njegove preteklosti.
Metelkova je dobila ime po jezikoslovcu Franu Metelku. Metelščica, hibridna
abeceda, ki jo je Metelko 'izumil', je bila prav tako raznolika kot je
raznolika interdisciplinarna skupina A.C.T., ki bo komentirala prostor s
sredstvi sodobne umetnosti. Intervencija na Metelkovi ni mišljena kot
neposredni zgodovinski obračun, hvalospev ali prenagljena kritika, ampak bo
poskušala spodbuditi nadaljnje kreativne procese in diskusije na to temo.

A.C.T. umetniki: Damian Cimperšek, Francesca Debelli, Group Dekaos, Ariana Ferfila, Antonio Giacomin, Ana Hribar, Nenad Jelesijević, Tadej Komavec, Katja Kosi, Katjuša Kovačič,Sanja Matković, Jelena Milojević, Mateja Peroša, Saša Rakef, Simona Semenič, Saša Spačal, Dejan SpasićTeo Spiller, Ivan Talijančić, Renata Vidič, Polona Zupan

Voditelja: Hiroko
Tanahashi
in Max Schumacher  - post
theater (new york / berlin)

Gostujoča
predavatelja
:
Matthias Böttger (Raumtaktik), Berlin, in Miha
Zadnikar
, Ljubljana

Sodelavci
in sodelavke
:
Simona Semenič (dramaturgija), Neven Korda (svetovalec za medije), Karmen Klučar (tehnično vodstvo), Helena Božič
(koordinatorka projekta), Sabina Potočki (producentka)

 Zakaj post theater?
Kdo ga sestavlja?

post
theater (new york / berlin) je kolektivni 'think-tank'  interdisciplinarnih umetnikov, ki v javnosti
nastopajo z instalacijami, performansi in razstavami, katerih izhodiščna točka
je vedno odnos do gledališča. Bistveni vidik post theatra je živo doživetje
občinstva, zato je večina njegovih produkcij vezana na določen prostor ali
priložnost (site- and occasion-specific). Tekoča serija produkcij pod
naslovom "skinSITEs" je bila predstavljena na lanskoletnem
festivalu Mesto žensk kot "re:CURRENT". Delo, ki ga je
režirala Hiroko Tanahashi (post theater), je obravnavalo pretvorbo Stare
elektrarne v prostor za performans z multimedijsko plesno predstavo, vezano na
prostor. Prvi stik post theatra s slovensko umetniško sceno je vzbudil
zanimanje v Ljubljani in med ljudmi na Metelkovi. Post theater vodijo medijska
umetnica Hiroko Tanahashi, gledališki direktor in dramaturg Max Schumacher in
arhitekt Matthias Böttger. Sedež post theatra
je v Berlinu, od leta 1998 pa ima tudi podružnico v New Yorku. Produkcije post
theatra so gostovale v Seulu, Singapuru, Beogradu, na Dunaju, v Kölnu, Trentu,
Bangkoku in številnih drugih krajih po vsem svetu. 

Motivacija:

Delavnica in
produkcija bosta potekali na Metelkovi iz naslednjih razlogov:

Radi
bi razumeli, kako Metelkova deluje. Upamo, da bomo z raziskovanjem Metelkove
bolje razumeli naslednje vidike:

Odnos
med urbanim planiranjem in kulturnimi politikami ter umetniško prakso.

Katere
so resnično izvirne kvalitete Metelkove v primerjavi z drugimi neodvisnimi
umetniškimi prostori v Evropi.

V
kolikšni meri je koncept “neodvisnih” ali “avtonomnih” umetniških prostorov
kliše zastarele levičarske estetike? Ali pa je morda bolj utemeljen kot
kadarkoli doslej?

Razlogi, zaradi
katerih se nam zdi Metelkova zanimiva kot 'predmet obdelave':

Velikost
alternativne scene v odnosu do velikosti mesta. Ljubljana je relativno majhno
mesto z zelo živim umetniškim svetom. Zdi se, da Metelkova predstavlja njegov
dobršen del.

Meje
načina življenja, politike in estetike se na tem prizorišču zdijo zabrisane, še
posebej v primerjavi s podobnimi prostori v zahodni Evropi, ki vse bolj
izginjajo.

Zdi
se, da je Metelkova umetniški prostor, ki ni omejen na majhno število
umetniških oblik ali umetniških produkcij / predstavitev. Tu so tudi uprava in
različne oblike izobraževanja. Vsekakor je zelo celovit konglomerat kulturnih
institucij in pobud (iniciativ).

Namen umetniškega dogodka

Post
theater bi rad sprožil debato o Metelkovi. Njegov glavni namen je odpreti nove
poglede na fenomen, in sicer za vse, ki še niso bili tam, in tiste, ki so redni
obiskovalci Metelkove. Kar se zdi znano, se bo izkazalo za presenetljivo. Kar
se zdi bojno polje, bo videti poetično. Kar se zdi očitno, bo osupnilo.

Z udeleženci
umetniškega dogodka bomo oblikovali 12 prizorišč s kratkimi performansi. 12
prizorov za dvanajstletno zgodovino. Skupine obiskovalcev bomo vodili na
prizorišča, kjer bodo doživeli na prostor vezan multimedijski performans. Video
in avdio posnetki, uporabljeni v prizorih, bodo posneti na lokaciji in bodo
obravnavali podobe, vzete iz prostora. Obstajala bo tanka ločnica med zgodovinskimi
informacijami, statističnimi podatki in dejstvi na eni ter fikcijo in poezijo
na drugi strani. Gledalce bomo povedli v zakulisje, v bizarne pisarne, umazane
kleti in prijetne sobe mladinskega hotela. Oglede bodo vodili performerji, s
pomočjo katerih bodo obiskovalci dobili neobičajen in globok vpogled. Namen
dela je pripraviti prostor za diskurz, kjer bodo prebivalci in obiskovalci
Metelkove lahko skupaj razmišljali o njenem pomenu, njeni preteklosti in njeni
prihodnosti.

 

Produkcija: Društvo Mesto žensk

V  sodelovanju: Agon / En Knap; AKC Metelkova mesto,
Slovenski etnografski muzej, Zavod SCCA Ljubljana, Zavod Bunker – Stara
elektrarna, WaxFactory New York.

Projekt so omogočili: Ministrstvo za kulturo RS, MOL – Oddelek za kulturo in raziskovalno
dejavnost, MOL – Zavod za turizem Ljubljana; Emona tiskarna d.o.o. Ljubljana,
Artservis.

 

FOTOGALERIJA: Nada Žgank/ Memento

More events