Dobre novice (Good News)
Po več kot desetletni karieri Miyuki Nishizawe svet visoke mode ni več zanimal. Njene časopisne kreacije so bile sprva kompenzacijsko sredstvo za izstop iz skrajno potrošniškega življenjskega stila in kariere modne oblikovalke. Z umetnostjo in pomočjo Shoza Shimamota je razbila okove togega življenja v službi modne industrije in banalni stereotip njene družbene vloge kot ženske na Japonskem.
Po njenih izkušnjah imajo izdelki visoke mode podobno usodo kot časopis. Aktualni so zelo kratek čas in potem zavrženi. Postanejo smeti sodobnega potrošništva, za katerega se zdi, da načrtno stremi k izpraznjeni aktualnosti. Miyuki Nishizawa reciklira modo in časopis. Njene umetnine nastanejo, se uporabijo in izginejo kot včerajšnje novice.
Časopisi so prav tako že vrsto let polni gorja, nesreč, vojn, konfliktov, političnih škandalov in obupnega gospodarstva. Zato Shimbun Onna (Časopisna žena) že od leta 2004 tlakuje časopisno Pot miru po trgih in ulicah, kjer gostuje. Mimoidoči hodijo po poti in se ne utegnejo meniti za napisano. Časopis je časopis, nosilec informacij in zelo priročen material za vsebinske in oblikovne intervencije. Nastopi Časopisne žene so večinoma baročno spektakularni in dobronamerni. Vendar vsebina medija, način oblikovanja in uporabe velikokrat spodbudi dvoumnost oziroma neizbežno družbeno kritičnost, ki jo Miyuki Nishizawa subtilno posreduje.
Miyuki Nishizawa je za festival Mesto žensk pripravila kreativne delavnice in performans pod skupnim imenom Dobre novice. Na otroški delavnici bodo otroci s starši v papirni predor zlepili ogromnega časopisnega krapa Koinobori, ribo značilno za japonski pomladanski festival otroške varnosti in sreče. Potrpežljivi odrasli pa lahko skrojijo bolj zahtevno obleko iz slovenskih časopisov, ki jo bo umetnica performativno predstavila na javnem dogodku na zadnji dan festivala. (Jani Pirnat)
Produkcija: Mesto žensk; V sodelovanju: MGML.
S podporo: Dnevnik.
Vstop prost.