Murder, My Sweet
Murder, My Sweet se
zgodi, ko likovni umetnici naredita remake filma noir, pri čemer medij gibljive
filmske podobe zamenjata za galerijski ambient, kamor umestita svoj
gesamtkunstwerk. Režiserki, ki za svojo pripoved ne potrebujeta filmske kamere,
inscenirata polnokrvno doživetje, prostorski hommage filmu, ki na gledalca
učinkuje tako s poudarjenim psihološkim nabojem kot tudi s prepričljivo
vizualno strukturo, ki omogočata krepko in nepozabno čutno izkušnjo. Murder, My Sweet je temačen in
skrivnosten labirint velemestnih trotoarjev, naelektren z erotičnim poželenjem
in prikrito zloveščnostjo: tu so svetloba in tema, seks in nasilje, slutnja
cigaretnega dima in cenenega viskija …
Meta Grgurevič in Urša Vidic sta se v nekaterih starejših skupnih
umetniških projektih lotevali tematiziranja ženskosti v popularni kulturi –
čeprav je tipični junak filma noir ciničen, zatežen in razočaran mačo, se v
epicentru njune pripovedi tudi tokrat znajde ženska. Drzna, zapeljiva in
amoralna femme fatale. K bogatemu izročilu popularne kulture se avtorici tokrat
vračata predvsem skozi jezik forme: njuno delo je v prvi vrsti raziskava
specifičnega vizualnega jezika, raziskava možnosti njegove premestitve iz filma
v likovno inscenacijo. Rezultat je dramatično doživetje, ki gledalcu tukaj in
zdaj znova ponudi izkušnjo filma noir; ta je zdaj tridimenzionalen, kljub temu
pa ostaja črnobel. (Matjaž
Brulc)
Od leta 2010 avtorici intenzivno soustvarjata samostojne skupne projekte (Flowers are Inherently Disgusting, MGML
Galerija Vžigalica, 2010; Deadly Kiss Me,
Galerija Simulaker, 2011) in sodelujeta na skupinskih razstavah (Šest umetnic(se) predstavlja, Odprti
atelje, Maribor; Yes, AKTO festival,
Makedonija ...).
Produkcija: Mesto žensk; V sodelovanju: Galerija
Vžigalica, Galerija Simulaker.