Usoda / (Kismet)
Še ene sanje, na prvi pogled
bolj zapeljive, pod kožo pa
nič manj nujne in krvave,
gledamo v kratkem filmu
Usoda (Kismet, 2003) mlade umetnice Shelbatre Jashari. Kismet očara
in zaziblje v užitek s svojo sanjsko vizualno podobo (ekspresivne črnobele
podobe, posnete na super 8mm filmski trak, se prelivajo in nalagajo
ena na drugo; iz šumenja pogosto nerazločnih oblik izstopajo motivi
ženskega obraza in telesa), ki se bere kot uspel poklon legendarnim
Mrežam popoldneva (Meshes of the Afternoon, Maya Deren,
1943).Toda tam, v svetu opojnega, iracionalnega sosledja lepih podob,
kjer je Maya Deren pred šestdesetimi leti paranoično iskala (zgolj)
lastno identiteto, Shelbatra Jashari išče danes identiteto cele generacije.
Generacije mladih deklet z Vzhoda, ki sanjajo o revoluciji: natančen
ogled filma namreč v temačnejših, bolj abstraktnih slikah kmalu prepozna podobe (zlasti) verskega nasilja in vojne, kar sanjam –
tako kot v primeru Manie Akbari – nepovratno podeli
status more. Predvsem takšne, ki jo ‘sanjamo’ z odprtimi
očmi. Jure Meden
Organizacija: Mesto žensk
V sodelovanju s: Kinodvor