19. oktober 1996
8.00 – 16.00

Videoteka Mesta žensk 1996

Videoteka mesta žensk predstavlja izbor najnovejših filmov in videov,
ki so povezani z umetnostjo. Zbirka vključuje dela mladih, perspektivnih
režiserk, dokumentarce o mednarodno uveljavljenih avangardnih umetnicah, videje
s programa ICA
in No Alternative Girls in tudi dela, ki so referenčni okvir festivalskih
pogovorov.

Na kratko o programu:

“Nobody’s Here but Me” je portret newyorške fotografinje Cindy Sherman.
Znana je po svojih portretih žensk, pri katerih ni le fotografinja, temveč tudi
subjekt fotografij. Ustvarila je več sto fotografij, na katerih se je upodobila
v osupljivo različnih vlogah (kot “zvezdica” iz drugorazrednih filmov pa vse do
velike mojstrice fotografije). Z intrigantnimi avtoportretiti se je navzela
statusa feministične ikone. Video “Invocation of Maya Deren”, ki ga je
zrežirala Jo Ann Kaplan obuja življenje in duha ameriške eksperimentalne
filmarice in filmske teoretičarke ruskega rodu. V 40-ih in 50-ih je Maya Deren
s filmi, pisanjem in predavanji navdihovala ameriško filmsko avangardo, ki se
je tedaj uveljavljala.

“Frida Kahlo and Tina Modotti” je dokumentarec Laure Mulvey o umetnicah, ki sta
živeli in ustvarjali v Mehiki v obdobju “mehiške renesanse”. Slikarka Frida
Kahlo in fotografinja Tina Modotti sta se različno odzivali na pritiske in
priložnosti v času, ko je bilo v Mehiki še čutiti posledice revolucije.
Problemi, s katerimi sta se tedaj srečevali, so še vedno relevantni za umetnice
današnjega časa.

“The Desert is no Lady” britanske režiserke Shelely Williams ponuja nenavadno različico ameriškega
Jugozahoda (Arizona,
Nova Mehika, Teksas), vodilne sodobne ustvarjalke nam ponudijo lasten pogled na
obmejno območje, kjer se srečujejo in mešajo različne kulture.

“The Fall” je izvirno plesno delo, ki temelji na življenju Celeste
Dandeker. Svojo profesionalno umetniško pot je morala nenadoma prekiniti zaradi
nesreče, ki se ji je zgodila na odru in ji paralizirala nogi. Dokumentarec je posnet britanski plesalec, koreograf in režiser Darshan Singh Bhuller.

“Dalda 13 - A Portrait of Homai Vyarawalla” je zgodba o indijski
fotografinji. Njene fotografije beležijo več kot tri desetletja rojevanja
“Mlade Indije”: umor Ghandija, optimizem ob neodvisnosti, Vyarawallina izvirna
interpretacija presega do-kumentacijo o duhu tedanjega časa. (Režija: Monica Baker).

Videji “No Alternative Girls” (poleg ostalih) vključujejo filme novih
kultnih režiserk Sadie Benning (“German Songs”, “Welcome To Normal” in
“Girlpower”), petminutni dokumentarec Tamre Davis “No Alternative Girls”,
“Judgement Day” Diamande Galas, performanse Lydie Lunch, “Under Lock and Key”,
“Stigmata”, “Thanatopsis”
in “Belladonna” newyorške “underground” umetnice Beth
B., “New York Conversations” Vivienne Dick in “naredi-si-sam sex
video-workshope”
Annie Sprinkle.

“White Homeland Commando” je nekonvencionalna TV serija, ki jo je
zrežirala Liz LeCompte (The Wooster Group), v kateri komentira porast zločinov
iz sovraštva, klanovsko volilno kampanjo in držo belih “supremačistov” v ZDA
danes.

Kanadska performerka, koreografinja, filmska režiserka, Alison Murray,
ki ustvarja v Veliki Britaniji, v “Wank Stallions”, “Kissy Suzuki Suck”,
“Pantyhead”, “Sleazeburger” in “Bad Mood Woman”
napada stereotipe o ženskah.

V delu “What does she see when she shuts her eyes?” nas Karen
Vanderborght pelje na nadrealistično potovanje, v “The Queer or Dead Long Live
The Queer”
pa v elektronskih

barvah zahteva strpnost, medtem ko se kot posebna gostja pojavlja
angleška krajica.

Poleg tega video umetnost Ane Torfs (“Condition in “Il Combattimento di
Tancredi e Clorinda”
) in Ghislaine Gohard (“Moksha” in “Aktualismus”).

Popoln seznam filmov in videov, ki so na ogled, je na voljo v videoteki
Cankarjevega doma.

V sodelovanju z Britanski svet; The Arts Council of England; ICA; argos