20. oktober 1996
18.00

A Room of One’s Own

Mesto žensk v galeriji Anonimus predstavlja tri prostore s tremi sodobnimi umetnicami.
V instalaciji “Eclips” nas Anne-Mie Van Kerckhoven povabi v androgini “interier z videom”. Virtualni “sobi” Julie Scher in Jenny Holzer sta javna prostora, locirana (če se še vedno lahko tako izrazimo) v raziskovalnem in razvojnem laboratoriju äda’web. Julia Scher, ki uživa v nadzorovanju, nam ponuja “varno območje” svoje “Securityland”. “Please Change Beliefs” izpostavlja nestabilnost prepričanj na kar naprej spreminjajoči se “avtocesti informacij”.

Annie-Mie Van Kerckhoven
Annie-Mie Van Kerckhoven (roj. leta 1951 v Antwerpnu) živi in ustvarja v Belgiji. Svoje risbe, slike in (kasneje) multimedijske instalacije razstavlja od leta 1975. Leta 1981 je skupaj z Dannyjem Devosom ustanovila Club Moral, umetniško iniciativo, ki predstavlja “ekstremno umetnost s področja performansa, instalacije in glasbe”. Trenutno poučuje na Kraljevi akademiji likovnih umetnosti v Ghentu, obenem pa redno predava na Rijksakademie v Amsterdamu. Njena dela so pogosto na ogled po vsej Evropi, v ZDA, Avstraliji in Hong Kongu.
“AMVK se zanima za alkemijo realnosti: ne za to, kar je, temveč za sile, ki vplivajo na realnost ... AMVK razpira in povezuje. Kaže fetišizem zavesti. Povezave, ki jih opisuje AMVK, nikoli ne najdejo za vselej veljavnega izraza: resnična realnost je mnogostranska, vedno spreminjajoča se, metamorfozna ... (Njeno) delo odraža demiurško željo po totalnem zavedanju, njen protest prevzema represivne poteze struktur z intenco po razpadu ....
V nasprotju s funkcioniranjem sveta, se njeno delo poskuša v nasprotovanju “pranju možganov”. Robat poskus, seveda v umetniškem kontekstu, kjer je pristop pogosto posreden, ironijo pa je komajda zaznati ... Umetnica se odloča za protest - zunaj konteksta protesta ... Z despotskim obrazom iztirja našo zavest, zunaj same sebe.” (Dirk Pueltau)

äda’web
The World Wide Web is an environment where the boundary between map and territory collapses. It is a system of representation as much as it is a realm, which in itself can be understood as a representation. The usual dichotomies such as real/unreal, true/false, etcetera, seem to be especially irrelevant in this realm. Location as a means of originating material also appears to be inapplicable to web documents and projects. These may be housed in a multitude of servers, and then again, “mirrored” (duplicated in another location): accessing a page that is housed on a given server may call for elements (images, sounds, text, video) that are housed elsewhere, and a similar page may be accessed on another server. As a result, the notion of origin is no longer applicable to identifying information. This may serve as a useful metaphor: the notion of tracing cultural fragments in order to understand them within a linear progression can no longer apply; “multi-culturalism” is the new context within which those fragments need to be associated and Web started to emerge as a mainstream medium. (...) It is a web station which aims at providing artists with the means and context to develop medium-specific work, to explore and enhance the potential of digital media; it is a research and development platform, in that it participates in defining the parameters of the World Wide Web as a new means of information flow and exchange. (excerpts of “äda’web” in the catalogue of “Interzones”: Kunstforeningen Koebnhavn & Uppsala Konstmuseum, curators: Octavio Zaya & Anders Michelsen; Courtesy Benjamin Weil)

Jenny Holzer
Jenny Holzer se osredotoča na preiskovanje sredstev, s katerimi širi svoje zamisli v prostoru javnega. Od poznih 70-ih dalje je ustvarjala tako na cesti kot v javnih zgradbah in uporabljala medij, ki ji je omogočil, da se je njeno delo spojilo z urbano pokrajino. Pri LCD displejih in posterjih ali nalepkah (uporabljenih na tako urbanih elementih kot telefonske celice ali parkirne ure) so teksti funkcionirali kot komentarji okolja, v katerega so vključeni, in spodbujali zavedanje o socialnem okolju, ki se izraža s taistim okoljem, v katerem se lahko soočimo z njimi. Delo Jenny Holzer so predstavile ugledne institucije po vsem svetu - kot je Guggenheim Museum (New York), ameriški paviljon na Beneškem bienalu (Italija), Institute of Contemporary Arts London (Anglija) ali Centre Pompidou (Pariz). “Please Change Beliefs” (“Prosim, spremenite prepričanja”) je prvi projekt Jenny Holzer na World Wide Web, ki se je razvijal v podobnem duhu kot njena prejšnja dela v javni sferi.
(Courtesy äda’web)

Julia Scher
Julia Scher se je leta 1954 rodila v Hollywoodu, Kalifornia. Živi in dela v Bostonu. Predstavlja jo newyorška Andrea Rosen Gallery. Središče njenih del, ki so jih pogosto predstavljali v ZDA in Evropi, sta stalni nadzor in kibernetično. Julia Scher nas opozarja na nevarnost  naraščajoče vseprisotnosti sistemov nadzora, ki se je pogosto ne zavedamo. Ti nas ves čas nadzorujejo v javnosti in - šele v zadnjem času - tudi v zasebnih sobah. “Scher je ena izmed številnih prihajajočih umetnikov, ki namerno izrabljajo tehnologijo, da bi razkrili njene skrite ideološke mehanizme. Kažejo na našo udeleženost pri tehnolo-gijah, ki se bujno razraščajo in so v rabi za nadzor naših fizičnih in virtualnih identitet, poigrava se s pojmom skopofilije, s tistim cenenim  odsevom vznemirjenja ob pogledu ... Z neskončnimi povezavami z bazami (potencialno “umazanih”) podatkov in z decentraliziranim, labirintnim dizajnom, je World Wide Web za Julio Scher idealen medij. Skorajda kot da bi ga ustvarila prav ona - v nenehnem iskanju “prijaznih” sistemov nadzora, ki privlačijo, medtem ko zasledujejo.”
(Andrew Hultkrans)

Sponzor/ Sponsors: Marand, Telekom, Vodeb razstavo je omogočil/ Supported by: Sorosov center sodobnih umetnosti/ Soros Center for Contemporary Arts Ljubljana;
V sodelovanju / in collaboration with: Galerija Anonimus, äda’web, argos