Fantom operaterke (Le Fantôme de l'Opératrice)
20. stoletje je imelo nevidno delovno
silo: telefonske operaterke. Niso bile zgolj "glasovi z nasmeškom",
ampak zvezdni utrinki na nebu neskončnega napredka, testne pilotke
upravljavskih sistemov tedanjega časa. The
Phantom of the Operator jih razkriva z edinstveno montažo, narejenem iz 150 redko videnih
industrijskih, reklamnih in znanstvenih filmov o upravljanju, produciranih v
Severni Ameriki v letih 1903 do 1989. Čudoviti prebliski naše preteklosti,
zloženi v pravljičnem dokumentarcu; gre za prvi neodvisni film montrealske
filmarke Caroline Martel, ki riše izkrivljen in hkrati eteričen portret človeške družbe v obdobju
tehnokracije. Iz dežele senc ne prinaša samo "glasov z nasmeškom", ampak tudi
nekaj osupljivih korporativnih filmov 20. stoletja in skrivnostni elektronski
glasbeni inštrument Ondes Martenot (elektronsko glasbilo, podobno klavirju, izumljeno leta 1928).
Film je bil prikazan na okrog 40
filmskih festivalih, med drugim v Torontu (TIFF), Amsterdamu (IDFA), Taipeiju
in Leipzigu, po ameriški premieri v Muzeju moderne umetnosti v New Yorku (MoMA), pa je bil na Brooklyn Underground
Film Festival nagrajen kot najboljši eksperimentalni film.
˝Minilo je
skoraj deset let, kar sem se lotila arheološkega odkrivanja številnih obrazov
operaterk – žensk, ki so delale v službi komunikacijskih sistemov prejšnjega
stoletja. Ko sem bila med snemanjem Hold
the Line (Prosim, počakajte) priča zadnjim trenutkom njihove zgodovine,
sem začutila, da so podobe, ki so za njimi ostale v korporativnih arhivih, prav
zares postale fantomi,vrsta smehljajočih se prividov.˝ (Caroline
Martel)
Organizacija: Mesto žensk
V sodelovanju: Tovarna Rog