Murder, My Sweet
Murder, My Sweet se zgodi, ko likovni umetnici naredita remake filma noir, pri čemer medij gibljive filmske podobe zamenjata za galerijski ambient, kamor umestita svoj gesamtkunstwerk. Režiserki, ki za svojo pripoved ne potrebujeta filmske kamere, inscenirata polnokrvno doživetje, prostorski hommage filmu, ki na gledalca učinkuje tako s poudarjenim psihološkim nabojem kot tudi s prepričljivo vizualno strukturo, ki omogočata krepko in nepozabno čutno izkušnjo. Murder, My Sweet je temačen in skrivnosten labirint velemestnih trotoarjev, naelektren z erotičnim poželenjem in prikrito zloveščnostjo: tu so svetloba in tema, seks in nasilje, slutnja cigaretnega dima in cenenega viskija …
Meta Grgurevič in Urša Vidic sta se v nekaterih starejših skupnih umetniških projektih lotevali tematiziranja ženskosti v popularni kulturi – čeprav je tipični junak filma noir ciničen, zatežen in razočaran mačo, se v epicentru njune pripovedi tudi tokrat znajde ženska. Drzna, zapeljiva in amoralna femme fatale. K bogatemu izročilu popularne kulture se avtorici tokrat vračata predvsem skozi jezik forme: njuno delo je v prvi vrsti raziskava specifičnega vizualnega jezika, raziskava možnosti njegove premestitve iz filma v likovno inscenacijo. Rezultat je dramatično doživetje, ki gledalcu tukaj in zdaj znova ponudi izkušnjo filma noir; ta je zdaj tridimenzionalen, kljub temu pa ostaja črnobel. (Matjaž Brulc)
Od leta 2010 avtorici intenzivno soustvarjata samostojne skupne projekte (Flowers are Inherently Disgusting, MGML Galerija Vžigalica, 2010; Deadly Kiss Me, Galerija Simulaker, 2011) in sodelujeta na skupinskih razstavah (Šest umetnic(se) predstavlja, Odprti atelje, Maribor; Yes, AKTO festival, Makedonija ...).
Produkcija: Mesto žensk; V sodelovanju: Galerija Vžigalica, Galerija Simulaker.