Nič več radijske tišine

xx GLASBA IN DRUŽENJE

Nemčija / 2007 / 40'
Koncert

»V Ulherijini umetnosti je nekaj, kar jo
dela izjemno zanimivo glasbenico. Včasih si
njeno trobento predstavljam kot nekakšen
mikroskop s kompletom leč, ki zrnato sliko
nepričakovano spremenijo v brokat.«
– Johan Redin

Zrak, vdih, izdih, prepona, ustna votlina, jezik, ustnice, trobenta, premislek, kompozicija, improvizacija, zvok, tišina, multifonija, razširjene tehnike, samosvoje preparacije inštrumenta, akustika prostora, elektronska obdelava zvoka, terenski posnetki, ozvočenje, kvadrofonija, trobenta kot oddajnik in sprejemnik zvoka, kot akustična komora, festivali, klubska scena, samonikla prizorišča, neodvisna in akademska scena.

Tomaž Grom

Birgit Ulher uporablja razširjeno tehniko
zvočnikov, ki predvajajo radiofrekvenčni šum
v dušilec za trobento. Trobenta deluje kot
akustična komora in modulira radijski šum,
kar pomeni da je istočasno opravlja vlogo
oddajnika in sprejemnika. Uporablja tudi
kovinske plošče kot ‘vibrirajoče sisteme’. S
spreminjanjem pritiska na kovinske plošče,
prislonjene na odmevnik trobente, ustvarja
multifonijo in razpršene, razcepljene zvoke.
Poleg trobente in dušilca so inštrumenti na
njenem solističnem albumu Nič več radijske tišine radio in še posebej zvočniki. Tudi na tem
področju je prekoračila meje tako zmožnosti
kot funkcionalnosti zvočnika. Kar ostaja, je
element, ki bi ga lahko še najbolj primerjali z
zvokom tolkal. Ulherijino igranje z radijskim
šumom včasih zveni povsem elektronsko,
čeprav je glasba v bistvu akustična.

Vstopnice: 7 € / 5 € (Vstopnice velja tudi za koncert Izmišljeno bitje.)

Organizacija: Zavod Sploh. V sodelovanju z Mestom žensk in Menzo pri koritu – AKC Metelkova mesto.

 

Umetnice in sodelujoče
Birgit Ulher
Video