London Today I
Interaktivna internetna razstava Virtualna izgnanstva
raziskuje izkušnje ljudi, ki so odšli iz svoje rojstne dežele in so sedaj
“doma” nekje drugje. Govori o posameznikih in skupnostih, ki jih imajo za (ali
pa se imajo sami za) “izgnance” oziroma “tujce”. Roshini Kempadoo raziskuje,
kaj napelje ljudi k temu, da odpotujejo iz enega kraja v drugega. Kako se
spominjajo domovine? Kaj se spremeni pri spominu na državo, v kateri so bili
nekoč doma?
Razstava ima štiri dele. Frontlines/Backyards se osredotoča
na politično, kulturno in družbeno diskriminacijo, ki lahko pripelje do
“odtujitve” in emigracije. Going for gold raziskuje izkušnje izseljencev in
pustolovcev, ki so se odpravili po svetu iz finančnih razlogov ali pa iz
navdušenja nad življenjem v tujini in
popotovanjem po tujini. From the Edge so zgodbe ljudi, ki so iskali
zatočišče pred nasiljem in grožnjami, v sliki in besedi. The Colour Museum
raziskuje tiste skupnosti, ki se počutijo izgnanke v svoji državi, ker je
njihova kultura “zapakirana” in “konzervirana”, da jo lahko drugi opazujejo in
proučujejo.
Projekt je zasnovan kot delo v nastajanju, ki se nenehno
spreminja. Začne se z zgodbami ljudi iz Gvajane, v katerih se umetnica sprašuje
tudi o svojem položaju in statusu “izgnanke” oziroma “izseljenke”. Roshini
Kempadoo je namreč po rodu iz Gvajane, kjer je tudi odraščala, čeprav se je
rodila v Veliki Britaniji. V projektu postavi na ogled svoje lastno gradivo, ki
pa ga dopolnjuje z gradivom iz osebnih albumov, uradnih arhivov in muzejskih
zbirk. “V mojem delu se zrcalijo problemi in drže, ki nas nenehno opredeljujejo
kot črnske skupnosti ali kot črnske posameznike. Kolonialna zgodovina je v
temelju zgodovina kulturnega, verskega in predvsem ekonomskega izkoriščanja.
Bistvo mojega dela je vizualno predstavljanje in raziskovanje takih zgodb, okolij
in krajev. Kot ustvarjalka podob, ki ima izkušnje z dokumentarno fotografijo,
fotografije predelam in ustvarim fotografske konstrukcije. Izkoriščam posebno povezanost fotografije s
konceptom resničnosti in njenih manifestacij.” Roshini Kempadoo ustvarja
“fragmentirane podobe, ki jih zaznamuje velika izrazna moč” in ki omogočajo
nove poglede na preteklost. “Pri njenem delu nas pritegne njena sposobnost, da
manipulira s popačenimi podobami in idejami in ustvarja med njimi nove
povezave, ki omogočajo oblikovanje novih različic in tez o preteklosti. (…) Ko
‘beremo’ podobe, ki jih je ustvarila, nenehno na novo ocenjujemo koncept
zatiranja in kritiziramo družbeno zatiranje žensk in črnskih skupnosti. Ta
proces gledalca popolnoma vsrka vase.”
Kustosinja Deborah Willis,
Center za zgodovino in kulturo Afroameričanov, Smithsonian
Institute, Washington DC
Organizacija: Mesto žensk / City of Women
V sodelovanju z: Moderna galerija
S pomočjo: The British Council