Virtualna izgnanstva
Interaktivna internetna razstava
Virtualna izgnanstva raziskuje izkušnje ljudi, ki so odšli iz svoje rojstne
dežele in so sedaj “doma” nekje drugje. Govori o posameznikih in skupnostih, ki
jih imajo za (ali pa se imajo sami za) “izgnance” oziroma “tujce”. Roshini
Kempadoo raziskuje, kaj napelje ljudi k temu, da odpotujejo iz enega kraja v
drugega. Kako se spominjajo domovine? Kaj se spremeni pri spominu na državo, v
kateri so bili nekoč doma?
Razstava ima štiri dele.
Frontlines/Backyards se osredotoča na politično, kulturno in družbeno diskriminacijo,
ki lahko pripelje do “odtujitve” in emigracije. Going for gold raziskuje
izkušnje izseljencev in pustolovcev, ki so se odpravili po svetu iz finančnih
razlogov ali pa iz navdušenja nad življenjem v tujini in popotovanjem po tujini. From the Edge so
zgodbe ljudi, ki so iskali zatočišče pred nasiljem in grožnjami, v sliki in
besedi. The Colour Museum raziskuje tiste skupnosti, ki se počutijo izgnanke v
svoji državi, ker je njihova kultura “zapakirana” in “konzervirana”, da jo
lahko drugi opazujejo in proučujejo.
Projekt je zasnovan kot delo v
nastajanju, ki se nenehno spreminja. Začne se z zgodbami ljudi iz Gvajane, v
katerih se umetnica sprašuje tudi o svojem položaju in statusu “izgnanke”
oziroma “izseljenke”. Roshini Kempadoo je namreč po rodu iz Gvajane, kjer je
tudi odraščala, čeprav se je rodila v Veliki Britaniji. V projektu postavi na
ogled svoje lastno gradivo, ki pa ga dopolnjuje z gradivom iz osebnih albumov,
uradnih arhivov in muzejskih zbirk. “V mojem delu se zrcalijo problemi in drže,
ki nas nenehno opredeljujejo kot črnske skupnosti ali kot črnske posameznike.
Kolonialna zgodovina je v temelju zgodovina kulturnega, verskega in predvsem
ekonomskega izkoriščanja. Bistvo mojega dela je vizualno predstavljanje in
raziskovanje takih zgodb, okolij in krajev. Kot ustvarjalka podob, ki ima
izkušnje z dokumentarno fotografijo, fotografije predelam in ustvarim
fotografske konstrukcije. Izkoriščam posebno
povezanost fotografije s konceptom resničnosti in njenih manifestacij.” Roshini
Kempadoo ustvarja “fragmentirane podobe, ki jih zaznamuje velika izrazna moč”
in ki omogočajo nove poglede na preteklost. “Pri njenem delu nas pritegne njena
sposobnost, da manipulira s popačenimi podobami in idejami in ustvarja med
njimi nove povezave, ki omogočajo oblikovanje novih različic in tez o
preteklosti. (…) Ko ‘beremo’ podobe, ki jih je ustvarila, nenehno na novo
ocenjujemo koncept zatiranja in kritiziramo družbeno zatiranje žensk in črnskih
skupnosti. Ta proces gledalca popolnoma vsrka vase.”
Kustosinja Deborah Willis,
Center za zgodovino in kulturo
Afroameričanov, Smithsonian Institute, Washington DC
Organizacija: Mesto žensk / City
of Women
V sodelovanju z: Moderna galerija
S pomočjo: Britanski svet / The British
Council